5000 εργαζόμενοι της Mercedes σταματούν την παραγωγή λόγω μη τήρησης μέτρων για Κορονοϊό

Μετάφραση Google

Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Mercedes στη Vitoria-Gasteiz στη Βασκική έχουν σταματήσει τις γραμμές παραγωγής. Η εταιρεία, η οποία είχε 5.000 υπαλλήλους, αρνήθηκε να κλείσει, διατηρώντας τον κίνδυνο μόλυνσης. Η απεργία των εργατών μας δείχνει πώς μπορούμε να προστατευθούμε από τον ιό corona ενάντια στην απληστία των αφεντικών.

Με την κλήση “Κλείσιμο τώρα!” και με χειροκροτήματα, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Mercedes στη Vitoria-Gasteiz, το μεγαλύτερο εργοστάσιο στη Χώρα των Βάσκων με 5.000 θέσεις εργασίας, σταμάτησαν τη γραμμή συναρμολόγησης με καθίσματα. Με αυτόν τον τρόπο, αμφισβήτησαν την απόφαση της εταιρείας να μην κλείσει το εργοστάσιο λόγω της κρίσης του ιού κορώνας. Όταν το μεγαλύτερο εργοστάσιο σε μια από τις πόλεις, το οποίο είναι το επίκεντρο του κοροναϊού, δεν ήθελε να σταματήσει την παραγωγή, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είπαν: αρκετά αρκεί.

Το συμβούλιο εργαζομένων μίλησε τελικά σε όλους τους τομείς του εργοστασίου μετά από ημέρες απαιτήσεων για τη διοίκηση μετά το κλείσιμο για λόγους υγείας, στους οποίους οι προϊστάμενοι απάντησαν μόνο με άρνηση, να κλείσουν με πλήρη απεργία από την αρχή της πρωινής βάρδιας τη Δευτέρα 16 Μαρτίου για την επιβολή, η οποία αρχικά θα διαρκέσει 8 ημέρες.

Ο Roberto Pastor, γενικός γραμματέας του συνδικαλιστικού τμήματος CCOO της Mercedes-Benz Vitoria, αναφέρει ότι δεν έχουν παρατηρηθεί ούτε τα μέτρα ασφάλειας ούτε η απόσταση μεταξύ των ανθρώπων. Η απόφαση να μην κλείσει ήρθε από τα εκτελεστικά γραφεία, τα οποία ήταν απολύτως ασφαλή και απομονωμένα, ενώ οι εργαζόμενοι πιέζονταν στο εργοστάσιο.

Η εταιρεία θα παράσχει αργότερα λεπτομέρειες σχετικά με το κλείσιμο που έχει καταστήσει αποτελεσματικό το εργατικό δυναμικό. Η ανευθυνότητα και η απληστία των αφενών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας αποκόπτονται επίσης από κλεισίματα όπως αυτά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εξαιτίας της επίδρασης του ντόμινο από το ένα εργοστάσιο στο άλλο όταν δεν υπάρχουν εξαρτήματα και σε άλλα, όπως συμβαίνει στην περίπτωση αυτή, λόγω των εργασιών του ίδιου του οργανωμένου προσωπικού.Στις επόμενες ημέρες, εκκρεμούν περαιτέρω πιθανές κλεισίματα μεγάλων εργοστασίων όπως το Opel ή το PSA, που αναδύονται στον ορίζοντα.

Όμως, όχι μόνο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η εξαθλίωση εξαπλώνεται μεταξύ εκείνων που ακόμα πρέπει να πάνε να εργαστούν, παρόλο που δεν εργάζονται σε περιοχές απαραίτητες για την καταπολέμηση του ιού και οι οποίοι αισθάνονται ότι οδηγούνται “στο σφαγείο” στις τσέπες των καπιταλιστών * για να συμπληρώσετε περαιτέρω μέσα.

Ήταν η αυτο-οργάνωση του εργατικού δυναμικού που επέτρεψε την εφαρμογή μέτρων υγείας που η εταιρεία δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει. Αυτό είναι ένα παράδειγμα που πρέπει να μεταφερθεί σε άλλους τομείς οι οποίοι, από μια πιο επισφαλής θέση, καταγγέλλουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται σε επικίνδυνες συνθήκες, ενόψει της πανδημίας και του συνωστισμού στο δρόμο προς την εργασία.

Όπως αναφέρει το τμήμα της ένωσης ELA: «Δεν καταλαβαίνουμε ότι οι πολίτες καλούνται να παραμείνουν στο σπίτι και ότι η μεγαλύτερη εταιρεία στη Χώρα των Βάσκων το αφήνει να μοχθούν αν συμβάλλουμε σε μια καταστροφική κατάσταση σε αυτή την κρίση», .

Το γεγονός είναι ότι, παράλληλα με τη γενίκευση των κατασταλτικών μέτρων στο όνομα της καραντίνας, εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν περιττό κίνδυνο να συνεχίσουν να παράγουν. Αλλά το εργατικό δυναμικό της Mercedes μας δίνει μια διαφορετική πορεία, ακριβώς όπως οι εργαζόμενοι στα ιταλικά εργοστάσια έχουν κάνει τις τελευταίες μέρες μπροστά στην αδράνεια των αφεντικών.

Πηγή : https://www.klassegegenklasse.org

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *