Διεθνής Οργάνωση Εργασίας ( ILO) Ο κατασκευαστικός τομέας μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη

      Μετάφραση Google

Ο κατασκευαστικός τομέας μπορεί να είναι το κλειδί για να ξεκινήσουν οι οικονομίες που πλήττονται από την πανδημία COVID-19 .

Οι προηγούμενες κρίσεις έχουν δείξει ότι, αν και τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα ενδέχεται να είναι απρόθυμα να επενδύσουν, ενώ το οικονομικό μέλλον είναι αβέβαιο, οι κυβερνήσεις μπορούν να αυξήσουν τις επενδύσεις σε έργα υποδομής, ιδίως σε προγράμματα συντήρησης, επειδή συνήθως περιλαμβάνουν απλούστερες και ταχύτερες διαδικασίες έγκρισης.

Η επένδυση σε υποδομές μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα μέτρα για την έναρξη των οικονομιών, διότι οι κυβερνήσεις μπορούν να ενθαρρύνουν άμεσα τη ζήτηση και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, αντισταθμίζοντας την έλλειψη ιδιωτικών και οικιακών δαπανών. Στους περισσότερους άλλους τομείς της οικονομίας, η κυβέρνηση βασίζεται στο ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι πρόθυμος να προσλάβει επιπλέον εργαζόμενους και να καλύψει το μερίδιό τους στο κόστος.

Ως επίκεντρο των εθνικών προγραμμάτων οικονομικής ανάκαμψης, η κατασκευή έχει πολλά πλεονεκτήματα. Είναι έντασης εργασίας και απασχολεί πολλούς ανθρώπους – 7,6 τοις εκατό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού . Απορροφά τους εργαζομένους από άλλους τομείς σχετικά εύκολα, και τα έργα μπορούν να στοχεύουν περιοχές και πόλεις όπου η ύφεση μετά την COVID σημειώνεται πιο έντονη.

Υπάρχει επίσης ένα καλό οικονομικό φαινόμενο από το κατασκευαστικό έργο. Οι τοπικές επιχειρήσεις επωφελούνται από μεγάλα έργα προμηθεύοντας πρώτες ύλες, μεταφορές, καταλύματα, τρόφιμα και άλλα αγαθά και υπηρεσίες.

WSDOT-κατασκευή-τοποθεσία-covid-767x431

Πολιτειακό Τμήμα Μεταφορών της Ουάσιγκτον

Πριν από το χτύπημα του COVID-19, πολλοί εργάτες οικοδομών είχαν βραχυπρόθεσμες συμβάσεις βάσει έργου και έτσι έχασαν τα εισοδήματά τους σχεδόν αμέσως. Εκείνοι από ή από αναπτυσσόμενες χώρες, όπου ο τομέας είναι άτυπος, είναι πιθανό να μην έχουν αποζημίωση αποζημίωσης, ασφάλιση ανεργίας ή οποιοδήποτε άλλο δίχτυ ασφαλείας. Πρέπει να επιστρέψουν στη δουλειά το συντομότερο δυνατό.

Ομοίως, πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, ή εκείνες που βασίζονται σε αυτόν, είναι μικρές ή μεσαίες και διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο πτώχευσης εάν η επιχείρηση δεν επιστρέψει σύντομα.

Τα σωστά έργα υποδομής μπορούν να υποστηρίξουν όχι μόνο την απασχόληση και την επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά μπορούν επίσης να αποτελέσουν τα θεμέλια για την προσέγγιση «οικοδόμησης καλύτερα» χωρίς αποκλεισμούς και αειφόρο ανάπτυξη για την οποία μιλούν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, εάν περιλαμβάνουν περιβαλλοντικούς στόχους και βελτιώνουν την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες για τους φτωχούς.

Λοιπόν, πώς εμπλέκουμε αυτόν τον πιθανό ενισχυτή για να ξαναρχίσουμε τις οικονομίες και το εργατικό δυναμικό μας; Είναι σαφές ότι απαιτούνται οι σωστές κυβερνητικές πολιτικές και προγράμματα – και γρήγορα – έτσι ο κατασκευαστικός τομέας όχι μόνο μπορεί να επανεκκινήσει αλλά να προστατεύσει τους εργαζομένους του και να αποτρέψει οποιαδήποτε εξάπλωση ιών όπως το κάνει. Ακολουθούν ορισμένες προτάσεις:




  • Οι επενδύσεις μπορούν να εστιάσουν στις υπάρχουσες καθυστερήσεων συντήρησης των υποδομών . Η συντήρηση είναι συνήθως πιο ένταση εργασίας από άλλους τύπους κατασκευής και μπορεί να εγκριθεί πιο γρήγορα.
  • Όπου υπάρχει μαζική ανεργία ή / και χαμηλό μισθολογικό κόστος, μπορούν να υιοθετηθούν δραστηριότητες εντάσεως εργασίας και τοπικές μέθοδοι κατασκευής με βάση την εργασία.
  • Τα μεγάλα έργα πρέπει να εξισορροπούνται από μικρότερες επενδύσεις σε αγροτικές και κοινωνικές υποδομές (π.χ. υγειονομική περίθαλψη, διαχείριση αποβλήτων, επεξεργασία νερού, αναβάθμιση της άτυπης στέγασης), διότι εμπλέκουν τοπικούς πόρους και επιχειρήσεις.
  • Τα διεθνή εργασιακά πρότυπα προσφέρουν ήδη συμφωνημένα, ευρέως αποδεκτά πρότυπα και συστήματα που μπορούν να διασφαλίσουν ταχεία ανάκαμψη και να εξακολουθούν να προστατεύουν τις ανάγκες ευάλωτων και άτυπων εργαζομένων και να πληρούν τα διεθνή πρότυπα για την επαγγελματική ασφάλεια και υγεία, καλύτερο κοινωνικό διάλογο και δικαιώματα των εργαζομένων να οργανώστε και ακούστε.
  • Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην πράσινη υποδομή, οπότε «χτίζουμε καλύτερα». Αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν τόσο έργα σε επίπεδο νοικοκυριού (όπως συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας) όσο και εθνικά έργα όπως προσαρμογή στις μεταφορές και αποκατάσταση του οικοσυστήματος .
  • Οι πρωτοβουλίες οικονομικής τόνωσης θα πρέπει να στηρίζουν τους στόχους και την ατζέντα 2030 για την αειφόρο ανάπτυξη . Πριν από την κρίση, η υποεπένδυση σε υποδομές που σχετίζονται με το Agenda 2030 εκτιμάται σε 6,9 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως . Τα πακέτα αποκατάστασης μπορούν να βοηθήσουν στην κάλυψη αυτού του κενού. Όταν μεμονωμένες χώρες δεν διαθέτουν κεφάλαια, η ελάφρυνση του χρέους και η αναδιάρθρωση μπορούν να παρέχουν υποστήριξη.

Του Maikel Lieuw-Kie-Song, Τεχνικός Ειδικός, Πρόγραμμα Εντατικής Απασχόλησης, Τμήμα Πολιτικής Απασχόλησης της ΔΟΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *