Μειώνονται διαρκώς οι Έλληνες ναυτικοί στα πληρώματα των πλοίων

Μειώνονται διαρκώς οι Έλληνες ναυτικοί στα πληρώματα των πλοίων

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της ναυτιλίας για τον αριθμό των νέων ανθρώπων που θα εισέλθουν στον κλάδο και θα στελεχώσουν τα πλοία και τα γραφεία των εταιρειών.

“Μακροπρόθεσμα είναι αρκετά πιθανό όλο και λιγότεροι νέοι να εξετάσουν την προοπτική μίας καριέρας στη θάλασσα” επισημαίνει στο Capital.gr στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας. Remaining Time-0:00FullscreenMute

“Μία πλειάδα εκπροσώπων της βιομηχανίας έχει, με την πάροδο των ετών, περιθωριοποιήσει τους ναυτικούς, γεγονός που επηρέασε τις συνθήκες διαβίωσής τους και κατέστησε μη δελεαστική την προοπτική απασχόλησης στην εμπορική ναυτιλία” προσθέτει.

“Δυσκολευόμαστε πολύ να βρούμε ειδικευμένους και άρτια εκπαιδευμένους ναυτικούς για να επανδρώσουν τα πλοία μας” επεσήμανε, στο περιθώριο του πρόσφατου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας, ο επικεφαλής της V. Ships Greece, Κώστας Κόντες.

Η εν λόγω ναυτιλιακή είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης (third party management) με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα, όπου και ελέγχει στόλο 69 πλοίων.

“Παλιά υπήρχε ο Έλληνας καπετάνιος, ο οποίος διέγραφε την πορεία του στο πλοίο και στη συνέχεια μετέβαινε στο γραφείο της εταιρείας, με αποτέλεσμα να διατηρείται μία συνέχεια στο ναυτιλιακό χώρο. Σήμερα, όμως, βλέπουμε ένα μικρό αριθμό Ελλήνων στα πλοία, συνθήκη που θα επηρεάσει και την επάνδρωση του γραφείου” σημείωσε ο κ. Κόντες.

Σε ό,τι αφορά στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τις ευκαιρίες που παρέχουν, είπε ότι “ναι μεν υπάρχουν αρκετά παιδιά στα πανεπιστήμια, καλύπτουν δε ένα σκοπό και μία θέση στα γραφεία”.

“Το βασικό είναι να μη χαθεί η ναυτοσύνη και η παρουσία των νέων στη θάλασσα. Αν δεν προσέξουμε αυτήν την ουσία που μας έκανε ξεχωριστούς όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίσουμε να μη στέλνουμε τα παιδιά μας στα πλοία, θα δυσκολευτούμε πολύ” προειδοποίησε.

Ευρύτερο πλήγμα

Εάν, λοιπόν, αυτές οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, τότε θα προκύψουν και παράπλευρα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων. 

“Μία πτώση στον αριθμό των υποψήφιων δοκίμων και εκπαιδευόμενων ναυτικών θα μπορούσε να επιφέρει συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας, σε μία περίοδο, κατά την οποία τα πλοία γίνονται όλο και πιο σύνθετα και απαιτούν άρτια τεχνική και μη κατάρτιση” υπογραμμίζει το στέλεχος της ναυτιλιακής.

“Μόνο οι εταιρείες, οι οποίες αναπτύσσουν ισχυρά προγράμματα εκπαίδευσης ναυτικών και εφαρμόζουν πρωτοβουλίες για την ευημερία των πληρωμάτων, θα μπορούν να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν την επερχόμενη καταιγίδα” συμπληρώνει.

Η καμπάνια των Ελλήνων εφοπλιστών

Πριν από λίγους μήνες ξεκίνησε μία προσπάθεια ενηµέρωσης και προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελµα, υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

“Κοινή δεδηλωµένη επιθυµία πολιτείας και ναυτιλίας είναι η αναβίωση της ναυτοσύνης στον τόπο µας, αναπόσπαστο στοιχείο του ελληνικού ναυτιλιακού θαύµατος” είχε σχολιάσει ο πρόεδρος της Ένωσης, Θεόδωρος Βενιάμης.

“Η µεγάλη ελληνική ναυτιλία απευθύνει στους νέους µια ανοικτή πρόσκληση σε “µια θάλασσα ευκαιρίες”, µε ανοικτούς ορίζοντες επαγγελµατικής και προσωπικής ανέλιξης, σε µια εποχή µε ιδιαίτερες προκλήσεις για εργασιακή αποκατάσταση.

Η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελµα, σε συνδυασµό µε την απαιτούµενη περαιτέρω αύξηση της δυναµικότητας των Ακαδηµιών Εµπορικού Ναυτικού, καθώς και τον αναµενόµενο εκσυγχρονισµό της ναυτικής εκπαίδευσης, θα συντελέσουν καθοριστικά, ώστε να µην χαθεί η ναυτική τεχνογνωσία από τον τόπο µας και να αυξηθεί η παρουσία των Ελλήνων ναυτικών στην ελληνόκτητη ναυτιλία, στόχοι που, σε κάθε περίπτωση, απαιτούν επιµονή και προσήλωση για την επίτευξή τους” είχε σχολιάσει ο κ. Βενιάμης.

Του Γιώργου Γεωργίου

Πηγή : www.capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *