«Μένουμε μέσα» για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/1 χωρίς μέτρα προστασίας!

Ανοίγουν, δεν ανοίγουν τα σχολεία, κάθε μέρα, η ίδια κουβέντα για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Είναι φανερό ότι παίζουν την κολοκυθιά με τις ημερομηνίες επανέναρξης και τη χρησιμοποίηση της γνώμης των «ειδικών» κατά το δοκούν.

Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία έκλεισαν από το ΥΠΑΙΘ, εδώ και περίπου δυο μήνες για να περιοριστεί η διασπορά του ιού, αν και μέχρι τότε η κ. Κεραμέως έκλεινε σε όλες τις πτώσεις στις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις της ότι «στα σχολεία δεν κολλάει».

Εδώ και μέρες η συζήτηση για την επαναλειτουργία τους, με την ευγενική προσφορά των προθύμων πετσοταϊσμένων ΜΜΕ, περιορίζεται στις ημερομηνίες χωρίς να γίνεται καθόλου λόγος για τους όρους για την ασφαλή από εδώ και πέρα επάνοδο μαθητών και εκπαιδευτικών στην τάξη.about:blank

Σήμερα Σάββατο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε ότι «από αύριο, Κυριακή 3 Ιανουαρίου και 6:00 το πρωί, μέχρι τις 6:00 το πρωί της Δευτέρας 11 Ιανουαρίου, μένουμε και πάλι σπίτι, καθώς αναστέλλεται η λειτουργία όλων των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών που είχαν σταδιακά επιτραπεί πριν από τα Χριστούγεννα».

Και συνέχισε: «Επιβάλλεται, συνεπώς, να κάνουμε ό,τι παραπάνω μπορούμε για να βελτιώσουμε την επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα. Ώστε να ξαναγυρίσουμε, σταδιακά, σε μια μορφή κανονικότητας. Και, πρώτα από όλα, να μπορέσουν τα παιδιά μας να επιστρέψουν στα σχολεία. Και έτσι, από 11 Ιανουαρίου, να ξαναχτυπήσει το κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας. Και οι μαθητές όλων των βαθμίδων να επιστρέψουν με ασφάλεια στα θρανία τους». 

Και για όποιον δεν καταλαβαίνει, να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα προκειμένου να συνεχιστεί η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, με όλα τα αναγκαία μέσα προστασίας, όπως ακριβώς δεν έκανε και κανενός είδους προετοιμασία και το διάστημα Μαΐου – Αυγούστου, μετά την εμπειρία από το πρώτο κλείσιμο των σχολείων (11 Μαρτίου έως 11 Μαΐου 2020).

Και όταν λέμε προετοιμασία εννοούμε όσα σωστά σημείωναν όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και εκείνοι οι λοιμωξιολόγοι που δεν προσάρμοζαν την επιστημονική τους άποψη στις επιλογές της κυβέρνησης.

Δηλαδή, αραίωση των μαθητών στις σχολικές τάξεις με προσλήψεις εκπαιδευτικών και εξασφάλιση αιθουσών, δωρεάν τεστ στους εκπαιδευτικούς και πρωτόκολλα ιχνηλάτησης και αντιμετώπισης τυχόν κρουσμάτων στα σχολεία, τέτοια που να αντιμετωπίζεται άμεσα το όποιο πρόβλημα παρουσιαζόταν.

Με άλλα λόγια, τα σχολεία θα ανοίξουν – όταν ανοίξουν – χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα από τότε που έκλεισαν, και ενώ υπάρχει ήδη προβληματισμός και μεταξύ των επιστημόνων για ένα ενδεχόμενο τρίτο κύμα της πανδημίας!

Χωρίς να αλλάξει τίποτα; Για να είμαστε ακριβείς δεν θα έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων και στην απρόσκοπτη ζωντανή εκπαιδευτική λειτουργία, θα έχουν αλλάξει όμως πολλά και δραματικά στη δημόσια εκπαίδευση, στο δικαίωμα μόρφωσης των μαθητών και στους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών.

Γιατί είναι αλήθεια ότι το ΥΠΑΙΘ έδειξε καλά αντανακλαστικά για να εκμεταλλευτεί την πανδημία και τα μέτρα της υποχρεωτικής κοινωνικής αποστασιοποίησης και εργάστηκε ακούραστα προωθώντας σειρά τοξικών νομοθετημάτων (αύξηση των μαθητών στο τμήμα, τηλεκπαίδευση, τηλεαξιολόγηση, τηλεβαθμοί, αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, τράπεζα θεμάτων, αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων και των Λυκείων και εξοστρακισμός μαθημάτων, θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση όπου η ειδίκευση «κατεβαίνει» κι άλλο, σε 15χρονα παιδιά που τελειώνουν το Γυμνάσιο, ενσωματώνοντάς τα μάλιστα σε ένα μοντέλο απλήρωτης και ανασφάλιστης εργασίας, υποβάθμιση και υπερσυγκέντρωση των δημόσιων ΙΕΚ, χαλάρωση κρατικής εποπτείας στα ιδιωτικά σχολεία και αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση κλπ), υλοποιώντας τον στρατηγικό του σχεδιασμό, ο οποίος έχει ως άξονες την υποβάθμιση και αυστηροποίηση του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος, την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση και την ικανοποίηση των πάγιων αιτημάτων της αγοράς για υποαμοιβόμενο εργατικό δυναμικό χαμηλών προσόντων.

Και στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι το μόνο εμβόλιο για την αντιεκπαιδευτική -στην ουσία αντιλαϊκή- πολιτική, είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη συσπείρωση δυνάμεων και η εξαπόλυση μαζικών αγώνων για την ανατροπή αυτής της σιδερένιας περικύκλωσης που στοχεύει να γυρίσει την εκπαίδευση και την κοινωνία δεκαετίες πίσω.

Χρήστος Κάτσικας από www.efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *