More

    ΟΑΣΘ: Τεκτονικές αλλαγές στο σωματείο εργαζομένων-ΔΑΣ (ΠΑΜΕ) κατακτά τη δεύτερη θέση-Η «Ενότητα» χάνει τα 2/3

    H παράταξη της ΔΑΣ στη δεύτερη θέση (στην προηγούμενη διοίκηση δεν είχε καν εκπρό­σωπο), ενώ η άλλοτε παντοδύναμη και πολυσυλλεκτική «Ενότητα» χάνει τα 2/3 της δύναμής της. ● Με δεδομένο ότι το 17μελές διοικητικό συμβούλιο θα είναι αναλογικό, η ΔΑΣ θα διεκδι­κήσει τη θέση του γραμματέα, δημιουργώντας αντιστάσεις στις προθέσεις τόσο της διοίκησης του ΟΑΣΘ όσο και της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση.

    Ιστορικής σημασίας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι αλλαγές που προέκυψαν στο Σωματείο Εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ), με την παράταξη της ΔΑΣ (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) να κατακτά τη δεύτερη θέση (στην προηγούμενη διοίκηση δεν είχε καν εκπρόσωπο) και την άλλοτε παντοδύναμη και πολυσυλλεκτική «Ενότητα» να χάνει τα 2/3 της δύναμής της.

    Ταυτόχρονα, είχαμε το φαινόμενο ο ΣΥΡΙΖΑ να μην κατεβάζει καν παράταξη -είχε έναν εκπρόσωπο στο προηγούμενο Δ.Σ.-, να εμφανίζεται για πρώτη φορά παράταξη των παλιών μετόχων (ΟΔΕΟ) και ο «Δρομέας» (με πολλές ακροδεξιές θέσεις) να καταγράφει μεγάλη απώλεια δυνάμεων.

    Οι αλλαγές που συντελούνται είναι τεκτονικές. Η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ θα έχει για πρώτη φορά από το 2019 θεσμικό και ιδεολογικό αντίπαλο, ενώ τα απόνερα φτάνουν μέχρι το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, καθώς το Σωματείο του ΟΑΣΘ είναι το μεγαλύτερο σωματείο στην πόλη με 2.000 εργαζομένους (παρότι φέτος ψήφισαν 1.161 εργαζόμενοι, ενώ το 2018 είχαν ψηφίσει 1.845). Φυσικά η μεγάλη επιτυχία του ΠΑΜΕ δεν ήταν τυχαία, ούτε έπεσε από τον ουρανό, καθώς η παράταξή του ήταν η μόνη που αντιπολιτεύτηκε δυναμικά τη διοίκηση του Γιώργου Σκόδρα τόσο για ζητήματα εργασιακά -και δεν ήταν λίγα- όσο και για ζητήματα που προέκυψαν από την πανδημία.

    Με δεδομένο ότι το 17μελές διοικητικό συμβούλιο θα είναι αναλογικό και η ΔΑΣ θα διεκδικήσει -και προφανώς θα αναλάβει- τη θέση του γραμματέα, η επόμενη μέρα θα είναι διαφορετική, πολύ περισσότερο που τόσο η διοίκηση του ΟΑΣΘ όσο και η κυβέρνηση δεν έχουν κρύψει ποτέ τη διάθεσή τους να ακυρώσουν την κρατικοποίηση του Οργανισμού, προχωρώντας σε μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση.

    Είναι χαρακτηριστική η δήλωση στην «Εφ.Συν.» του επικεφαλής της ΔΑΣ, Νικήτα Τσαρίδη, μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος: «Εγινε φανερό ότι οι συνάδελφοι ήθελαν μια στροφή στο σωματείο, αναγνώρισαν τον αγώνα που δώσαμε αν και δεν είχαμε εκπροσώπηση στο συμβούλιο και γι’ αυτό αναδείχθηκαν νέες δυνάμεις.

    Η επιβράβευση των αγώνων που δώσαμε είναι για μας μια ικανοποίηση και ταυτόχρονα αυξάνει τις υποχρεώσεις μας στον αγώνα που θα συνεχίσουμε: α) στα εργασιακά και μισθολογικά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε, β) στα προβλήματα που υπάρχουν μέσα στην πανδημία με τους θανάτους συναδέλφων, τα κρούσματα, τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για εμάς και το επιβατικό κοινό, και γ) απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης για την παροχή καλύτερων και ασφαλέστερων συγκοινωνιών. Συνεχίζουμε λοιπόν στο ίδιο αγωνιστικό πνεύμα για να έχουν προοπτική οι εργαζόμενοι και ο λαός της Θεσσαλονίκης και όχι να υπηρετούνται τα συμφέροντα ιδιωτών».

    Παρασκηνιακές ζυμώσεις

    Σε ό,τι αφορά βέβαια τις άλλες παρατάξεις, μεγάλος χαμένος θεωρείται η «Ενότητα», στην οποία φαίνεται ότι στοίχισε αφενός η αποχώρηση, λόγω συνταξιοδότησης, του Δημήτρη Τσερμενίδη, που ήταν κυρίαρχος για είκοσι χρόνια στο σωματείο, αφετέρου η υποτονική αντίδραση στα σχέδια της διοίκησης Σκόδρα, καθώς μάλλον πίστευαν ότι οι παρασκηνιακές ζυμώσεις θα ήταν αρκετές για τη διασφάλιση δικαιωμάτων που χάθηκαν.

    Σε ό,τι αφορά την παράταξη ΟΔΕΟ, που συγκροτήθηκε από πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ και κατέβηκε πρώτη φορά στις εκλογές, μπορεί να πολιτεύθηκε με ευθείες αναφορές για τα «καλά προηγούμενα 65 χρόνια» και προσβλέποντας στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα επόμενα 65, αλλά όποιος κοιτάει μακριά ενδέχεται να μην αντιλαμβάνεται τι ακριβώς συμβαίνει τόσο στο παρόν όσο και στις κοντινές εξελίξεις.

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ψήφισαν 1.161, έγκυρα 1.133, 28 λευκά και άκυρα.

    Ελαβαν:

    ● ΕΝΟΤΗΤΑ: 382 ψήφους και 6 έδρες (το 2018 είχε λάβει 1.099 ψήφους και 11 έδρες)
    ● ΔΑΣ: 220 ψήφους και 3 έδρες (το 2018 είχε πάρει 73 ψήφους και καμία έδρα)
    ● ΟΔΕΟ: 170 ψήφους και 3 έδρες (δεν συμμετείχε στις εκλογές του 2018)
    ● ΔΡΟΜΕΑΣ: 164 ψήφους και 3 έδρες (είχε λάβει το 2018 396 ψήφους και 4 έδρες)
    ● ΔΑΚΕ: 156 ψήφους και 2 έδρες (δεν συμμετείχε στις εκλογές του 2018)
    ● ΕΣΥΣ: 41 ψήφους και 0 έδρες (το 2018 είχε λάβει 103 ψήφους και 1 έδρα)

    Σε ό,τι αφορά τους εκπροσώπους στο ΕΚΘ, η «Ενότητα» εκλέγει 5 εκπροσώπους, η ΔΑΣ 3, η ΔΑΚΕ 2, ο «Δρομέας» 2, η ΟΔΕΟ 2 και η ΕΣΥΣ 1.

    - Advertisement -spot_img

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ