Οι συνθήκες εργασίας στην Fraport και το δώρο των 177,9 εκ. της Κυβέρνησης

Εργατικά δυστυχήματα, μισθοί 250 ευρώ, πληρωμές με κουπόνια, απλήρωτες υπερωρίες, συμβάσεις ολιγόμηνες ως και 15 ευρώ το μήνα για τη χρήση του πάρκινγκ περιλαμβάνονται στο «μενού» της εργασιακής «γαλέρας», όπως έχουν καταγγείλει σωματεία και φορείς κατά το παρελθόν για την εταιρεία FRAPORT HELLAS.

Με αφορμή τα εκατομμύρια κρατικού χρήματος που μοίρασε η κυβέρνηση στην εταιρεία FRAPORT (διάβασε εδώ) , χωρίς εξασφαλίσεις , έστω για τις εργασιακές σχέσεις, μια ιστορική αναδρομή από παλαιότερα δημοσιεύματα για τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν

2017 – Νεκρός εργαζόμενος της Fraport στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Καταγγελίες για απαράδεκτες συνθήκες εργασίας

Ο marshaller του Ι. Καποδίστριας πέθανε χθες εν ώρα εργασίας, στην πίστα του αεροδρομίου.Πρόκειται για τον Νίκο Χαλικιά (44 ετών) , τον άνθρωπο που δουλεύει σε 43 βαθμούς Κελσίου και κατευθύνει τα αεροσκάφη που προσγειώνονται στον χώρο που σταθμεύσουν. Μέχρι αυτήν την ώρα δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση για τον θάνατο του άνδρα ενώ δεκάδες είναι οι καταγγελίες στην εφημερίδα«Η ΚΕΡΚΥΡΑ ΣΗΜΕΡΑ» περί λιποθυμιών καθαριστριών αεροσκαφών και εργαζομένων, όπως και οδηγών των λεωφορείων στην πίστα οι οποίοι εργάζονται στους 40 και 43 βαθμούς Κελσίου χωρίς κλιματισμό.Οι συνθήκες είναι πραγματικά τραγικές τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους τουρίστες, οι οποίοι μεταφέρονται στο αεροδρόμιο με τα ειδικά λεωφορεία πίστας, μέσα στον καύσωνα και με τα θερμόμετρα να τερματίζουν!Να σημειωθεί πως ο Νικόλαος Χαλικιάς 44 ετών κηδεύεται το απόγευμα της Τετάρτης και ώρα 17:00 στον Ι. Ν. Υ. Θ. Λαμποβιτίσης  Άφρας.Η διεύθυνση και οι εργαζόμενοι του kerkyrasimera.gr εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια στους συγγενείς και τους οικείους του εκλιπόντος

Πηγή: anemosantistasis.blogspot.gr

Νέα καταγγελία εργαζομένου της Fraport στην Κέρκυρα. Απλήρωτες υπερωρίες, δουλειά στους 40 βαθμούς!!

Με το ιστολόγιο μας επικοινώνησε προ ολίγου εργαζόμενος της Fraport στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, που προφανώς εκτιμώντας ότι τρέξαμε να αναμεταδώσουμε την δολοφονία εργαζόμενου του αεροδρομίου από την Γερμανική εταιρία, αφού προήλθε ύστερα από εξαντλητικές συνθήκες εργασίας, μας ενημέρωσε για την εκεί κατάσταση. Ο εργαζόμενος που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του μας πληροφόρησε τα παρακάτω….

“Στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας οι συνθήκες που έχει επιβάλει η Fraport είναι απαράδεκτες. Μας βάζουν και εργαζόμαστε χωρίς κλιματισμό σε θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών Κελσίου. Μόνο αυτή την εβδομάδα είχαμε 2 λιποθυμίες εργαζομένων”, μας λέει ο εργαζόμενος, και συνεχίζει

“Για αναρρωτικές άδειες ούτε κουβέντα, αφού δεν δίνονται, ενώ αν επιμείνει απλά απολύεσαι. Και βέβαια δεν μιλάμε για σταθερή δουλειά…. Οι συμβάσεις είναι δίμηνες, σου λένε ότι είσαι δοκιμαστικός για δύο ολόκληρα χρόνια και αν φύγεις δεν παίρνεις λεφτά χρωστούμενα”

“Δουλεύουμε για 500-600 ευρώ για οκτάωρο κανονικά κάνοντας υπερωρίες, οι οποίες ΔΕΝ πληρώνονται”, καταλήγει ο εργαζόμενος της Fraport στην Κέρκυρα.

Θυμίζουμε ότι την διοίκηση του αεροδρομίου την έχει η κρατική Γερμανική εταιρία Fraport που έχει δώσει την διαχείριση στις εταιρίες Goldair και Swissport.

Αυτή είναι η ανάπτυξη που φέρνουν οι ιδιωτικοποιήσεις (που για να αγοράσει τα αεροδρόμια η Fraport πήρε δάνειο, όντας χρεοκοπημένη). Συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα και ο Τσίπρας προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι καλύτερος από την Νέα Δημοκρατία εφαρμόζοντας τα ίδια μνημόνια.

anemosantistasis.blogspot.gr

2018 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΗΣ FRAPORT ΘΕΛΟΥΝ ΦΥΛΑΚΕΣ ΜΕ ΜΙΣΘΟ 250 ΕΥΡΩ ΣΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ!

Η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία Fraport, που έχει αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, εκβιάζει τις ελληνικές Αρχές προκειμένου να μη διεξαγάγουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την πιστοποίηση υπαλλήλων σεκιούριτι. Με το πρόσχημα ότι χωρίς υπαλλήλους δεν θα λειτουργήσουν οι αερολιμένες, η εταιρεία επιχειρεί να κάνει δικές της...

Η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία Fraport, που έχει αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, εκβιάζει τις ελληνικές Αρχές προκειμένου να μη διεξαγάγουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την πιστοποίηση υπαλλήλων σεκιούριτι.

Με το πρόσχημα ότι χωρίς υπαλλήλους δεν θα λειτουργήσουν οι αερολιμένες, η εταιρεία επιχειρεί να κάνει δικές της εξετάσεις-εξπρές, παραμερίζοντας τον νόμιμο επόπτη της πολιτείας, που είναι ο ΕΟΠΠΕΠ.

Οι εξετάσεις αυτές δεν θα δίνουν καμία επίσημη πιστοποίηση στους υπαλλήλους, με στόχο αυτοί να θεωρούνται ανειδίκευτοι και να παίρνουν τον χαμηλότερο δυνατό μισθό.

Το πλέον συγκλονιστικό στοιχείο όλων είναι ότι, ενώ η Fraport και τα εν Ελλάδι θυγατρικά-συνεργαζόμενα σχήματα επικαλούνται έλλειψη υπαλλήλων σεκιούριτι και προωθούν τις δικές τους εξετάσεις-μαϊμού, υπάρχουν (και στη συντριπτική τους πλειονότητα άνεργοι) 35.000 πιστοποιημένοι υπάλληλοι ασφαλείας με τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ!

Οι υπάλληλοι αυτοί, όμως, λόγω της πιστοποίησης, δικαιούνται αμοιβή και εργασιακές συνθήκες που προβλέπονται από την εγχώρια νομοθεσία. Αυτό ενοχλεί τη γερμανική εταιρεία και τους δορυφόρους της που θέλουν απασχολούμενους των 250 ευρώ τον μήνα!

Το περίεργο είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, και κύκλοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη πιέζουν να αναλάβει πλήρως τη διοργάνωση της πιστοποίησης-παρωδίας το ΚΕΜΕΑ (Κέντρο Μελετών Ασφαλείας), παραμερίζοντας τον φυσικό διοργανωτή εξετάσεων πιστοποίησης, που είναι το υπουργείο Παιδείας, και τον αρμόδιο φορέα του που είναι ο ΕΟΠΠΕΠ.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος εστάλη στον ΕΟΠΠΕΠ σχέδιο ΚΥΑ που όριζε την πλήρη ανάθεση της διεξαγωγής των εξετάσεων στο ΚΕΜΕΑ. Το Δ.Σ. του ΕΟΠΠΕΠ απέρριψε ομόφωνα το σχέδιο της ΚΥΑ, αναφέροντας ότι πλήττει το δημόσιο συμφέρον.

Η απάντηση του ΚΕΜΕΑ προς το Δ.Σ. του ΕΟΠΠΕΠ είναι αποκαλυπτική τόσο για το περίεργο παιχνίδι πίσω από την απόπειρα απόσυρσης του ΕΟΠΠΕΠ όσο και για τον φωτογραφικό χαρακτήρα της προωθούμενης διάταξης.

Ο συντάσσων την απάντηση, αφού επικαλείται τη σύμφωνη άποψη του κ. Τόσκα και «αυξημένες ανάγκες» (προφανώς οι 35.000 πιστοποιημένοι υπάλληλοι σεκιούριτι δεν φτάνουν…), κάνει λόγο για «κατ’ εξαίρεση απόφαση και μόνο για την τρέχουσα περίοδο, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017»!

Όσος χρόνος χρειάζεται, δηλαδή, για να προσλάβει η Fraport με μεσαιωνικούς όρους τους ανειδίκευτους εργαζομένους. Φαίνεται πως κάποιοι ονειρεύονται η Ελλάδα να καταστεί γερμανική Ειδική Οικονομική Ζώνη, μια αποικία όπου οι εργαζόμενοι δεν θα έχουν ίχνος δικαιώματος.

Πηγή efsyn.gr

2019 Η FRAPORT απαγόρευσε πολιτική περιοδεία του ΚΚΕ

Τη διεύθυνση της εταιρείας Fraport που απαγόρευσε πολιτική περιοδεία του ΚΚΕ καταγγέλλει η Τομεακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση – καταγγελία, αναφέρει:

«Η Διεύθυνση της εταιρείας Fraport στην οποία έχει δοθεί και το αεροδρόμιο της Κέρκυρας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απαγόρευσε στις 16/5/2019 σε κλιμάκιο του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης την είσοδο στο Αεροδρόμιο για προγραμματισμένη ομιλία-συζήτηση στον πυροσβεστικό σταθμό του Αεροδρομίου.

Επικαλέστηκαν εντολή της κεντρικής διεύθυνσης της εταιρείας με τη φαιδρή δικαιολογία να μην αναμειχθεί η εταιρεία στον προεκλογικό αγώνα. Πρόκειται για μια βαθειά αντιδημοκρατική ενέργεια για την οποία είναι υπεύθυνη η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σημειωτέων ότι στο Αεροδρόμιο εργάζονται πάνω από 550 εργατοϋπάλληλοι στους οποίους απαγορεύεται να συζητήσουν με το ΚΚΕ και τους υποψηφίους της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανική Εταιρεία απαγόρευσε τη συζήτηση σε Δημόσια Υπηρεσία που είναι το Πυροσβεστικό Σώμα. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι εργασιακοί χώροι είναι εργασιακά γκέτο στους οποίους προσπαθούν να επιβάλλουν σιωπή νεκροταφείου.

Η πολυεθνική Fraport στηρίζει από θέση αρχής τα αστικά κόμματα γιατί αυτά εξυπηρετούν τα συμφέροντά της. Το ΣΥΡΙΖΑ με τον οποίο συνεργάστηκε μια χαρά για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τη ΝΔ και τους υπόλοιπους που συμφωνούν με την ίδια πολιτική. Την πολιτική του ΚΚΕ είναι που αντιστρατεύεται και επιχειρεί να βάλει εμπόδια στην επαφή μας και τη συζήτηση με τους εργαζόμενους.

Δε θα τους περάσει!

Καλούμε τους εργαζομένους, τα σωματεία τους, τη νεολαία, τα λαϊκά στρώματα να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων και των συνδυασμών. Αυτοί που πανηγυρίζουν για την Fraport και την εκμετάλλευση του αεροδρομίου από αυτήν τι έχουν να πουν για όλα αυτά; Καλούμε τον λαό να ενισχύσει αποφασιστικά το ΚΚΕ στις Ευρωεκλογές, τη Λαϊκή Συσπείρωση στους Δήμους και την Περιφέρεια».

Πηγή : https://www.902.gr

2020 ΣΑΜΟΣ…. Εργαζόμενος στο αεροδρόμιο της FRAPORT έχασε τη ζωή του την ώρα της δουλειάς

Ακόμα ένας εργαζόμενος έχασε τη ζωή του, εν ώρα εργασίας. Το νέο εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε

την Τετάρτη στο αεροδρόμιο της Σάμου, όταν εργαζόμενος ..

σε υπηρεσία επίγειας εξυπηρέτησης βρέθηκε νεκρός στην πίστα του αεροδρομίου.

Τα αίτια του θανάτου διερευνώνται και φως στις ακριβείς συνθήκες θανάτου θα ρίξει η νεκροψία – νεκροτομή.

Ωστόσο, όπως καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Σάμου, δεν υπήρχε γιατρός στον εργασιακό χώρο του αεροδρομίου, ενώ είναι το δεύτερο δυστύχημα στον ίδιο χώρο σε λιγότερο από δύο χρόνια.

Το Εργατικό Κέντρο εκφράζει τα συλλυπητήριά του τονίζοντας ότι «η υγεία, η πρόληψη και η ασφάλεια έρχεται σε δεύτερη μοίρα και πάντα πίσω από τα κέρδη των εταιρειών. Καταγγέλλουμε ότι πρόκειται για το δεύτερο θανατηφόρο δυστύχημα στον ίδιο χώρο σε λιγότερο από δύο χρόνια, πράγμα το οποίο μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι».

Η ανακοίνωση του ΕΚ Σάμου αναφέρει:

«Ακόμη ένας συνάδελφος απροστάτευτος επειδή η υγεία, η πρόληψη και η ασφάλεια έρχεται σε δεύτερη μοίρα και πάντα πίσω από τα κέρδη των εταιρειών. Καταγγέλλουμε ότι πρόκειται για το δεύτερο θανατηφόρο δυστύχημα στον ίδιο χώρο σε λιγότερο από δύο χρόνια, πράγμα το οποίο μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι.

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο αυτή όσο και την προηγούμενη φορά δεν υπήρχε γιατρός στον εργασιακό χώρο του αεροδρομίου. Όπως δεν είναι τυχαίο ότι δεν υπάρχει τμήμα Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης στο νησί, που είναι υπεύθυνο για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας.

Είναι ολοφάνερο ότι τόσο για τη σημερινή όσο και για την προηγούμενη κυβέρνηση πρωτεύει η εξασφάλιση των κερδών των επιχειρήσεων και όχι η υγεία των εργαζομένων και του λαού. Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας κοστίζουν στις επιχειρήσεις γι αυτό και φροντίζουν να τις απαλλάξουν αφαιρώντας κάθε δυνατότητα ελέγχου στους χώρους δουλειάς σε όλο το νομό, παίρνοντας το μοναδικό υπάλληλο Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης Εργασίας που είχαμε στη Σάμο και κλείνοντας το γραφείο, όπως επανειλημμένα έχουμε καταγγείλει.

Απαιτούμε:

– Να ερευνηθούν σε βάθος οι συνθήκες θανάτου του συναδέλφου.

– Να δοθεί όλη η αναγκαία μέριμνα στην οικογένειά του.

– Να στελεχωθεί πλήρως και να λειτουργήσει άμεσα Τμήμα του Σώματος Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης στη Σάμο.

– Να στελεχωθεί ιατρείο στο χώρο του αεροδρομίου, ώστε να υπάρχει συνεχής, καθημερινή και 24ωρης λειτουργία με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και όλα τα απαραίτητα μέσα, για τις ανάγκες εργαζόμενων και επιβατών.

– Να γίνουν έλεγχοι και θα παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και να υπάρχει γιατρός εργασίας και τεχνικός ασφαλείας, στο αεροδρόμιο και σε όλους τους μεγάλους εργασιακούς χώρους.

Καλούμε τους εργαζόμενους τόσο στο αεροδρόμιο όσο και οπουδήποτε αλλού να μην ανεχθούν να δουλεύουν σε επικίνδυνες συνθήκες, να μη συμβιβαστούν και να απαιτούν μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας τους. Όταν μιλάμε για την ίδια μας τη ζωή δεν χωρά καμία έκπτωση και μειωμένες απαιτήσεις. Τους καλούμε να οργανωθούν και να ενημερώνουν το σωματείο τους και το Εργατικό Κέντρο για όποιο πρόβλημα παρουσιάζεται.

Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.

Όλοι μαζί με τον συλλογικό αγώνα μας διεκδικούμε το δίκιο μας».

Πηγή : https://www.newsnowgr.com

Το 2017 η εταιρεία FRAPORT HELLAS έστειλε επιστολή στη ιστοσελίδα parapolitika διαψεύδοντας τους ισχυρισμούς για μισθούς 250 ευρώ

2017 Απάντηση της Fraport Greece σε δημοσίευμα του parapolitika.gr

Τι επισημαίνει η εταιρεία

Η εταιρεία Fraport Greece απαντώντας στο άρθρο του Γιώργου Χελάκη που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή στο parapolitika.gr τονίζει τα εξής:

«Σε συνέχεια του άρθρου που υπογράφει ο κύριος Γιώργος Χελάκης, με τίτλο «Ανάπτυξη με 250 ευρώ το μήνα!», το οποίο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα parapolitika.gr, θα ήθελα διευκρινίσω ότι οι μισθοί και οι συνθήκες εργασίας που περιγράφονται σε αυτό δεν αφορούν στους εργαζόμενους της Fraport Greece.

Η Fraport Greece απασχολεί συνολικά στα 14 αεροδρόμια 401 άτομα, αποκλειστικά με πλήρες ωράριο εργασίας.

Σχετικά με τη μισθοδοσία τους θα ήθελα υπεύθυνα να σας ενημερώσω ότι ο κατώτερος μισθός ανέρχεται σε 1.100 ευρώ μεικτα. Μεσοσταθμικα οι μισθοί κυμαίνονται από 1531.25 ευρώ μεικτά έως 1895.57 ευρώ μεικτά.

Θα ήθελα να επισημάνω, επίσης:

Οι μέσες αποδοχές είναι 3πλάσιες από τον μισθό που προβλέπει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 586,8€.

Πάνω από 300 εργαζόμενους εργάζονται σε βάρδιες γεγονός που προσαυξάνει επιπλέον κατά περίπου 15% τις μηνιαίες τους αποδοχές λόγω νυχτερινής απασχόλησης και απασχόλησης Κυριακής/Αργίας.

Στην αρχή του καλοκαιριού το σύστημα κλιματισμού στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ήταν σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της δικαιολογημένης έλλειψης συντήρησης τα τελευταία χρόνια. Παρακαλώ σημειώστε ότι έχει πλέον επισκευαστεί.

Για το θέμα των απορριμμάτων επιφυλάσσομαι και θα επανέλθω σύντομα».

Πηγή : https://www.parapolitika.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *