Και όμως, η τηλεργασία δεν κάνει καλό στο περιβάλλον

H έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη και αλλού, προκαλεί τη λήψη εκ νέου περιοριστικών μέτρων. Εχοντας πλέον την εμπειρία των τελευταίων δέκα μηνών που διαρκεί η πανδημία, προκύπτουν σε κάθε εξέλιξή της διάφορα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Ενα από τα προβλήματα που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και επανέρχεται τώρα με την έξαρση των κρουσμάτων και την επιστροφή των συνθηκών μερικής ή ολικής καραντίνας σχετίζεται με την τηλεργασία.

Μπορεί η δυνατότητα της εργασίας από το σπίτι να μας προστατεύει σε σημαντικό βαθμό από την έκθεση στον κορονοϊό, όμως φαίνεται ότι δεν προστατεύει το περιβάλλον.

Το BBC δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό τα ευρήματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Συνεργασία Καινοτόμων Πανεπιστημίων (ECIU). Πρόκειται για μια διεθνή ομάδα προβληματισμού, όπου φοιτητές και επιστήμονες συνεργάζονται με δημόσιες Αρχές, αλλά και εταιρείες, σε μια προσπάθεια για την κατάθεση προτάσεων πάνω σε ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν στις σύγχρονες κοινωνίες.

Στην τελευταία μελέτη της ECIU καταγράφονται διάφορα στοιχεία που δείχνουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την τηλεργασία. Aγάπη, πάω στην κουζίνα για σύσκεψη Πατήστε εδώ Οι ερευνητές αναφέρουν ότι παραμένοντας πρακτικά σχεδόν όλη την ημέρα κάποιος σπίτι, αυξάνει τις ποσότητες ενέργειας που καταναλώνει, ειδικά σε επιβαρυντικές για το περιβάλλον χρήσεις όπως ο θερμοσίφωνας, τα καλοριφέρ κ.ά.

Η μελέτη επισημαίνει ότι η τηλεργασία θα αυξήσει τη χρήση των μπόιλερ στο Λονδίνο τον φετινό χειμώνα κατά 56%. Την ίδια στιγμή οι δημόσιες υπηρεσίες και οι εταιρείες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα καλοριφέρ και τα κλιματιστικά τους μηχανήματα, αφού ένα ποσοστό εργαζομένων θα πηγαίνει στους χώρους εργασίας. Από την άλλη πλευρά, το ισοζύγιο της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την τηλεργασία δεν θα εξισορροπηθεί από τη μειωμένη κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους.  Αυτό εξηγείται, γιατί μπορεί μεν κάποιοι εργαζόμενοι να μένουν σπίτι, αλλά οι υπόλοιποι αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και χρησιμοποιούν κατά βάση το αυτοκίνητό τους, οπότε οι ποσότητες των καυσαερίων δεν περιορίζονται. To κουδούνι είναι για τα σχολεία ή για συναγερμό;

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *