Παραίτηση βόμβα στον ΕΟΦ για το εμβόλιο της Astrazeneca

Ο καθηγητής Παθολογίας-Ανοσολογίας, Παναγιώτης Γ. Βλαχογιαννόπουλος υπέβαλε την παραίτηση του από την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, διατυπώνοντας ενστάσεις για τους χειρισμούς στην υπόθεση του εμβολίου της AstraZeneca.

Ειδικότερα, με επιστολή του στον Υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, ζήτησε την αντικατάστασή του από την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) διότι θεωρεί ότι τα αξιακά του πρότυπα δε συνάδουν με αυτά της Ε.ΦΑ.Ρ. 

Ο κ. Βλαχογιανόπουλος τόνισε πως τάσσεται υπέρ των εμβολίων κορονοϊού και θεωρεί «σπάνια τα περιστατικά θρομβώσεων με το εμβόλιο της A-Z αλλά και με το εμβόλιο της Pfize

Εξηγώντας τους λόγους, ανέφερε την έλλειψη θάρρους από πλευράς Επιτροπής να αναδείξει πιθανά προβλήματα των εμβολίων και είχε γνωματεύσει πάντοτε αρνητικά για την συσχέτιση ποικίλλων φαινομένων θρομβώσεων με το εν λόγω εμβόλιο

Σύμφωνα με τον ίδιο μετά την εμφάνιση θρομβώσεων που αναφερόταν μέσω κίτρινης κάρτας, η Επιτροπή αναζητούσε όλους τους παραδοσιακούς παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση και τους απέδιδε σε αυτούς. Έτσι, αγνοούσε τη χρονική συνάφεια του γεγονότος με τη λήψη του εμβολίου.

«Αν δεν υπήρχαν εμφανείς παραδοσιακοί παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση η Επιτροπή συνήθιζε να αναβάλλει μια τελεσίδικη απόφαση με το αιτιολογικό ότι η περίπτωση μελετάται» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Καταγγέλλει απροθυμία εξέτασης του θανάτου ασθενούς μετά από εμβολιασμό

Στην επιστολή, στιγματίζει την προσέγγιση της Επιτροπής μετά το θάνατο ατόμου του Γ.Κ.Ν. Αθηνών λίγες ημέρες αφού εμβολιάστηκε. 

Ειδικότερα, η ασθενής την 7η ημέρα μετά από τον εμβολιασμό με εμβόλιο Astra-Zeneca ανέπτυξε έντονο πονοκέφαλο και την 9η ημέρα εγκεφαλικό επεισόδιο θρομβωτικής αιτιολογίας, ακολούθως δε θρομβοπενία που ανάγκασε τους γιατρούς να διακόψουν παροδικά την ηπαρίνη και τότε η ασθενής ανέπτυξε θρόμβωση σε κεντρική αρτηρία του ενός κάτω άκρου και υπεβλήθη σε ακρωτηριασμό του εν λόγω άκρου. Η μετέπειτα νοσηλεία υπήρξε εργώδης και επιπεπλεγμένη και τελικώς η ασθενής κατέληξε.

«Με δική μου προτροπή η επιτροπή αποφάσισε τελικώς να πιθανολογήσει συσχέτιση του εμβολίου με τις θρομβώσεις με την λέξη «possible», ζήτησα δε να καταγραφεί η απόφαση και να ενημερωθεί το Υπουργείο και η Επιτροπή Εμβολιασμών. Αντί αυτού την επομένη Εσείς ανακοινώνετε ότι κανένα περιστατικό θρομβώσεων σχετικών με τον εμβολιασμό δεν έχει παρατηρηθεί στη χώρα μας, ένα ήταν υπό συζήτηση αλλά δεν απεδείχθη συσχέτισή του με το εμβόλιο» αντ΄αυτού» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Ο καθηγητής χαρακτηρίζει τη συνεργασία της Ε.ΦΑ.Ρ με την Επιτροπή Εμβολιασμών ως «περιστασιακή και απρογραμμάτιστη» που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά περί του πώς αποφασίζει η Επιτροπή Εμβολισμών επί θεμάτων που αναφύονται όπως αυτά των πιθανών επιπλοκών των εμβολίων.

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *