Εργαζόμενοι Airbus: χρειαζόμαστε μάσκες για να σώσουμε ζωές, όχι για την κατασκευή αεροσκαφών!

Μετάφραση Google

Αφού έκλεισαν πολλά μη βασικά καταστήματα λιανικής πώλησης και ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουήλ Μακρόν ανακοίνωσε την απαγόρευση της κυκλοφορίας τη Δευτέρα, πολλοί εργαζόμενοι σε τομείς μη ζωτικής σημασίας επαναστάτησαν ενάντια στη συνέχιση της εργασίας υπό τις σημερινές συνθήκες, ιδιαίτερα στη βιομηχανία μετάλλων. Πολλοί εργαζόμενοι στον τομέα της αεροδιαστημικής, οι οποίοι έχουν κινητοποιηθεί λιγότερο τα τελευταία χρόνια, έκλεισαν τα εργοστάσια τους υπό πίεση να παραιτηθούν λόγω των κινδύνων για την υγεία.

Αυτά είναι πολύ περισσότερα από μεμονωμένες απεργίες ή απομονωμένες σημειώσεις ασθενείας, αλλά συλλογικοί αγώνες εναντίον των αφεντικών που θέλουν να διατηρήσουν το έργο τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στις εταιρείες όπου υπάρχουν μαχητές ακτιβιστές συνδικάτων . Η ίδια η Medef (Ένωση Γάλλων Εργοδοτών) αναφέρει ότι υπήρξε μια ” εξαιρετικά δραστική αλλαγή στις στάσεις των εργαζομένων “.

Αλλά μετά την πρώτη φρίκη, η διαχείριση της αεροπορίας, υπό την ηγεσία της Airbus, πήγε και πάλι στην επίθεση. Για να συνεχιστεί η εργασία στα εργαστήρια από τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, η Airbus έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους υπεργολάβους της. Ήταν «προσκεκλημένοι» να επαναλάβουν τις εργασίες τους το συντομότερο δυνατό, πράγμα που αποτελεί εντολή της Airbus λόγω συμβατικών υποχρεώσεων.

Καθώς γράφουμε αυτό, η επιστροφή στην εργασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τους υπεργολάβους, ορισμένοι έχουν ξαναρχίσει την εργασία από αυτή τη Δευτέρα, άλλοι θα το πράξουν τις επόμενες ημέρες, ενώ ορισμένοι δεν έχουν σταματήσει να εργάζονται (όπως η εταιρεία Επομένως). Ενώ οι νοσηλευτές μας παρακαλούν να μείνουμε στο σπίτι, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Guillaume Faury επιχειρεί να εξηγήσει ότι η κατασκευή αεροσκαφών αποτελεί επείγουσα κατάσταση έκτακτης ανάγκης τις επόμενες εβδομάδες. Επιπλέον, τολμάει σοβαρά να παρουσιαστεί ως “εγγύηση για την ασφάλεια των υπαλλήλων του”.

Οι υπεργολάβοι κατέστησαν σαφή στους εργαζομένους τους “σχέδια για επανεκκίνηση” ότι δεν πρέπει να διαμαρτύρονται για την Airbus, διότι διαφορετικά η Airbus θα έρχεται σε επαφή με άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες. “Πρέπει να δείξουμε την καλή θέλησή μας στον πελάτη”, εξηγεί ένας επικεφαλής ενός υπεργολάβου στον τομέα αυτό. Η “καλή θέληση” προς τους εργαζόμενους, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να περιμένει.

Σε αρκετές εταιρείες, τα αφεντικά υφίστανται πιέσεις να εξηγήσουν στους εργαζόμενους ότι δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι θα λάβουν οφέλη εργασίας μικρής διάρκειας. Προσπαθούν να πείσουν τους υπαλλήλους τους ότι αν δεν επιστρέψουν στη δουλειά τους δεν θα πληρώνονται!

Αν και τα προτεινόμενα «σχέδια επανάληψης» προγραμματίζονται «βήμα προς βήμα» (αρχικά μια χούφτα εργαζόμενοι, εν μέρει σε «εθελοντική βάση», αργότερα ένα δεύτερο κύμα σε αόριστο χρονικό διάστημα …), οι εργαζόμενοι αποδείχθηκαν ότι τα οικονομικά συμφέροντα των αφεντικών υπερισχύουν της υγείας τους. Πόσο γρήγορα θα συνεχιστεί αυτή η επανάληψη της εργασίας; Θα εξαρτηθεί από την προθυμία των εργαζομένων να πολεμήσουν και το φόβο των αφεντικών να κάνουν ένα ακόμη βήμα.

Το σκάνδαλο της μάσκας: Δεν θέλουμε να επικροτήσουμε μόνο στις 8 μ.μ., θέλουμε να δώσουμε τις μάσκες μας στους υγειονομικούς λειτουργούς …

Εκτός από το ότι θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων, έχει προστεθεί ένα δεύτερο σκάνδαλο. Ο τομέας των αερομεταφορών θα χρησιμοποιήσει δεκάδες χιλιάδες μάσκες για να συνεχίσει την εργασία αυτή την εβδομάδα. Αυτό συμβαίνει σε μια εποχή που η έλλειψη μάσκας για το νοσοκομειακό προσωπικό, τους οδηγούς ασθενοφόρων και τους γιατρούς έχει γίνει ένα ευαίσθητο θέμα για την κυβέρνηση και ένα ζήτημα ζωής και θανάτου για όσους χρησιμοποιούν τη ζωή τους για θεραπεία κίνδυνο του πληθυσμού. Αυτό κάνει την πρόσφατη παράδοση 20.000 μάσκες στην Airbus ακόμα πιο απίστευτη.

Εάν προστεθεί ο κατάλογος και οι εντολές που έχουν τοποθετηθεί απευθείας από τους υπεργολάβους, ο αριθμός αυτός αυξάνεται άφθονα. Ένας μέσος υπεργολάβος, όπως οι Ateliers de la Haute-Garonne (περίπου 250 εργαζόμενοι), κατέχει 1.000 μάσκες (οι οποίες προηγουμένως ήταν κλειδωμένες και κλειδωμένες!) Και δέχεται 10.000 πρόσθετες μάσκες. Με μεγάλο αριθμό υπεργολάβων, μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι αρκετές δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες χιλιάδες μάσκες θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή αεροσκαφών τις ερχόμενες εβδομάδες. Αεροπλάνα που, ακόμη και αν είχαν παραδοθεί στις αεροπορικές εταιρείες, δεν πετούν προς το παρόν ή, χειρότερα, πετούν άδειο!

Αυτές οι μάσκες πρέπει να απευθύνονται κυρίως σε υγειονομικούς λειτουργούς και ορισμένοι εργαζόμενοι το απαιτούν ήδη από τους προϊσταμένους τους.

Δεδομένης της συντονισμένης επίθεσης των αφεντικών αεροδιαστημικής και της κυβέρνησης, θα χρειαστεί συντονισμένη αντίδραση από τους εργαζόμενους στον τομέα αυτό. Μια απάντηση που αντιτίθεται στην άμεση επανέναρξη μη ουσιαστικών τομέων ενόψει της κρίσης στον τομέα της υγείας και ζητεί επίσης τις δικές της λύσεις για την κρίση. Σε αυτή την κρίση, στον σημερινό “πόλεμο”, η πρώτη απαίτηση είναι: “Όσο δεν έχει κάθε μάγος, δεν θα δουλέψουμε!”

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 24 Μαρτίου 2020 στη γαλλική ιστοσελίδα αδερφή μας Révolution Permanente.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *