Σκοτώθηκε 35χρονος εργαζόμενος σε επισκευή πλοίου – Καταγγελία για έλλειψη μέτρων ασφάλειας

Ένας 35χρονος πατέρας ενός μικρού παιδιού βρήκε τραγικό θάνατο το βράδυ της Παρασκευής 5 Ιούνη σε εργασίες επισκευής από το συνεργείο του ΖΟΥΤΗ στο πλοίο «NODUS» σημαίας Λιβερίας στη ράδα του Πειραιά.

Όπως καταγγέλλουν το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Αττικής και Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, αιτία του νέου εγκλήματος της εργοδοσίας ήταν για ακόμη μια φορά η ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αφού, όπως όλα δείχνουν, οι εργασίες γίνονταν χωρίς καμία άδεια, χωρίς gas free, χωρίς την παρουσία τεχνικού Ασφαλείας και χωρίς καν την πρόνοια από πλευράς των υπευθύνων εταιρειών του έργου για τα βασικά μέτρα.

Στην καταγγελία τους σημειώνουν: «Ο θάνατος του συναδέλφου οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν υπήρχε μετασχηματιστής που να μειώνει την τάση του ρεύματος, όπως προβλέπεται, και με το απλό σπάσιμο μιας λάμπας φωτισμού σε κλειστό, γεμάτο υγρασία χώρο έχουμε αυτά τα τραγικά αποτελέσματα.

Ό,τι καταγγέλλουμε εδώ και χρόνια επιβεβαιώνεται κάθε φορά με τραγικό τρόπο όταν για να βγει η δουλειά σε ένα πλοίο και να μεγιστοποιηθεί το κέρδος του εφοπλιστή και του εργολάβου θυσιάζονται οι ζωές μας.

Την ώρα του θανάτου του συναδέλφου μας δεν είχαν προλάβει να περάσουν δυο μέρες από την καταγγελία μας προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τον ΟΛΠ ότι και με την επιλογή τους το τελευταίο διάστημα να μη διαθέτουν χώρους για επισκευή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχουν αποτέλεσμα να γίνονται εκτεταμένες εργασίες επισκευής στη ράδα του Πειραιά.



Αποδεικνύεται επίσης ότι η επιλογή του υπουργείου εδώ και πολλά χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις, να αποδυναμώνουν τις 5μελείς Επιτροπές Ελέγχου, όπως και η σταθερή άρνησή τους να γίνονται έλεγχοι σε πλοία στη ράδα, όπου αποδεδειγμένα εκτελούνται εργασίες επισκευής, το μόνο που εξασφαλίζει είναι ασυδοσία για ναυτιλιακές εταιρείες και εργολάβους και νέους νεκρούς και σακατεμένους για εμάς. Πολύ περισσότερο που πρόθεση της κυβέρνησης ήταν και είναι να απελευθερωθούν οι εργασίες επισκευής στις ράδες.

Κανείς από την κυβέρνηση, τον ΟΛΠ – COSCO, τους εφοπλιστές, τους εργολάβους δεν έχουν το δικαίωμα να πουν ότι για τον νέο θάνατο του συναδέλφου μας «φταίει η κακιά η ώρα» ή ότι δεν γνωρίζουν τους κινδύνους που καθημερινά προκύπτουν από την πολιτική τους και τη στάση τους, αφού οι καταγγελίες μας και οι διαμαρτυρίες μας είναι συνεχείς και επαναλαμβανόμενες.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για τα εργατικά ατυχήματα, να δημοσιοποιηθεί η πορεία όλων των υποθέσεων που πιάστηκαν εργοδότες να μην τηρούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
  • Άμεση ισχυροποίηση του θεσμού των Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, να σταματήσει άμεσα το πλαφόν των 5 ελέγχων τον μήνα που ορίζεται από το υπουργείο. Να λειτουργούν οι επιτροπές σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα, με δυνατότητα έλεγχου σε οποιοδήποτε χώρο πραγματοποιούνται εργασίες, συμπεριλαμβανομένης και της ράδας, με την υποστήριξη της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής.
  • Άμεση κήρυξη της τελευταίας ΤΣΣΕ ως υποχρεωτικής από την κυβέρνηση και εφαρμογής της στο σύνολο των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Πηγή : www.902.gr



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *