Σούπερ Μάρκετ: Επιστολή εργαζομένων για θανάτους υπαλλήλων και κρούσματα κορωνοϊού

Το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Χίου με επίστολή του απευθυνόμενο προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες του νησιού, μετά και την τελευταία συρροή κρουσμάτων σε κατάστημα της γνωστής πολυεθνικής αλυσίδας super market Lidl αλλά και το θάνατο δύο συναδέλφων τους τις τελευταίες 10 μέρες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σημειώνει:

Η ανησυχία είναι έκδηλη στους συναδέλφους για την ασφάλεια της υγείας τους στους χώρους δουλείας.

Η κατάσταση στο νησί μας φαίνεται ότι βρίσκεται εκτός ελέγχου με τα κρούσματα να εμφανίζονται ακόμα και σε μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, που εμφανίστηκε στην οικογένειάς τους από τους εργαζόμενους γονείς ή από χώρους που συνωστίζεται κόσμος που δεν τηρούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Το Σωματείο μας το προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στην αλυσίδα super market με τη συρροή κρουσμάτων και η απάντηση της εταιρίας στο αίτημα των εργαζομένων και του Σωματείου για κλείσιμο του καταστήματος ήταν να καλέσει την αστυνομία να τρομοκρατήσει εργαζόμενους και συνδικαλιστές και όχι να ελέγξει αν τελικά η επιχείρηση έχει κάνει τα απαραίτητα για να βρίσκεται ανοιχτή.

Σε επικοινωνία με αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία για επιτόπιο έλεγχο της εν λόγω εταιρίας για να εξακριβωθεί ότι τα μέτρα που έχουν παρθεί είναι σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απάντηση που λάβαμε εν πρώτης ήταν αρνητική και ότι ο έλεγχος θα πραγματοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο.

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι σ’ όλα τα super market της Χίου οι υπεύθυνοι (και κατ επέκταση οι εταιρίες) θεωρούν ότι η καθαριότητα του χώρου σε καιρό πανδημίας είναι ο καθαρισμός στην αρχή και στο τέλος της βάρδιας. Θεωρούν ότι δεν γίνεται να καθαρίζονται συνεχώς καρότσια, καλάθια κτλ που χρησιμοποιούν εκατοντάδες καταναλωτές καθημερινά. Η καθαριότητα διενεργείτε σε πολλές των περιπτώσεων από τους ίδιους τους συναδέλφους, που τρέχουν να προλάβουν από τα ράφια, στο ταμείο, στη φασίνα και τούμπαλιν. Ταυτόχρονα σε ώρες αιχμής δεν αποφεύγεται ο συνωστισμός όχι μόνο στα ταμεία αλλά γενικά στους χώρους των καταστημάτων. Δεν γίνεται λόγος για προληπτικά τεστ στους εργαζόμενους, μιας και αυτά όταν γίνονται, πραγματοποιούνται κατόπιν εορτής ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν μοριακό τεστ.

Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για τα παρακάτω εύλογα ερώτημα που τίθενται από τους συναδέλφους σε κάθε εργασιακό χώρο:

1) Σύμφωνα με την οδηγία του ΕΟΔΥ «Πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος για τους χώρους δουλειάς του δημόσιου τομέα», στο άρθρο 3.4 αναφέρει συγκεκριμένα για τη λήψη απόφασης αναστολής λειτουργίας επιχείρησης με περισσότερα από τρία κρούσματα εντός διαστήματος δεκατεσσάρων ημερών (14 ημερών): «Η απόφαση για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας της οργανικής μονάδας, εκδίδεται από τον οικείο Υπουργό ή τους επικεφαλής των αντίστοιχων υπηρεσιών του Δημοσίου μετά από γνώμη του Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, κατ’ εφαρμογή του εκάστοτε ισχύοντος Πρωτοκόλλου Διαχείρισης Κρούσματος.». Ποια μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε να εφαρμοστεί η οδηγία σε περιπτώσεις συρροής κρουσμάτων;

2) Ποια μέτρα θα πάρετε έτσι ώστε οι εργαζόμενοι που θα καλύψουν τα κενά στο lidl δεν είναι φορείς του ιού, δεδομένου ότι προέρχονται από περιοχές της Αθήνας και μάλιστα από καταστήματα που έχει εμφανιστεί ο ιός; Αν τελικά έχει γίνει επιτόπιος έλεγχος στη συγκεκριμένη αλυσίδα και αν συνυπογράφουν ότι έχουν γίνει τα απαραίτητα για τη λειτουργία του καταστήματος, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η δημόσια υγεία; Ποια μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε να σταματήσει η διασπορά; αν η ιχνιλατηση των κρουσμάτων έχει προχωρήσει και με ποιον τρόπο και αν έχουν ενημερωθεί όλες οι επαφές των κρουσμάτων, αλλά και οι καταναλωτές και προμηθευτές της συγκεκριμένης αλυσίδας;

3) Ποια είναι τα μέτρα που προτίθενται να πάρουν έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι κανένας άλλος εργαζόμενος να μην κινδυνεύει να μεταδώσει τον covid-19;

4) Έχουν δει το φως της δημοσιότητας συγκεκριμένες καταγγελίες από εργαζόμενους ότι οι επιχειρήσεις αρνούνται να καλύψουν τα έξοδα των μοριακών τεστ. Υπάρχουν συγκεκριμένα παραδείγματα συναδέλφων που με το rapid test έβγαιναν αρνητικοί, ενώ την ίδια μέρα με το μοριακό τεστ θετικοί. Τι μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε οι συνάδελφοι να έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν κάθε είδους τεστ χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά και αυτά να καλύπτονται από την εργοδοσία ή από το κράτος;

Με δεδομένο ότι ο ιός βρίσκεται πλέον σε έξαρση και στο νησί μας, τη στιγμή που συντάσσεται η επιστολή καταγγέλλονται κι άλλα κρούσματα σε χώρους δουλειάς:

1) Ποια μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε οι εργαζόμενοι σε όλους τους χώρους δουλειάς να κάνουν συχνά επαναλαμβανόμενα τεστ, που θα βοηθήσουν την μη περαιτέρω διάδοση του ιού;

2) Ποια είναι τα μέτρα που έχουν παρθεί έτσι ώστε τα super market, αλλά και τα υπόλοιπα καταστήματα που συνωστίζεται κόσμος να μην γίνονται χώροι διασποράς του ιού;

3) Ακόμα και στην πιθανότητα σκληρότερης απαγόρευσης μετακίνησης τα super market, μεταφορικές εταιρίες κτλ θα παραμείνουν ανοιχτά. τι μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργίας τους;

Με αφορμή τον κορονοϊό αλλά και τα κρούσματα που υπάρχουν σε πολλούς εργασιακούς χώρους οι εργοδότες αυξάνουν την εντατικοποίηση της δουλειάς, υπερωρίες, συνεχόμενες βάρδιες, κατάργηση (άτυπη) του διαλλείματος. Αυτό εκθέτει περισσότερο τους εργαζόμενους στον ιό μιας και βρίσκει τον οργανισμό τους εξασθενημένο. Επίσης ανακαλούν άδειες ακόμα και ειδικού σκοπού ή δεν παρέχουν τέτοιες άδειες ή οι εργαζόμενοι φοβούνται να ζητήσουν, εκθέτοντας σε κίνδυνο τα συγγενικά τους πρόσωπα που έρχονται σε επαφή. Τι μέτρα θα παρθούν έτσι ώστε να διασφαλιστούν ότι δεν θα συμβούν τα παραπάνω;

Πηγή : https://www.aftodioikisi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *