Στο τραπέζι η κρατικοποίηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σε μετοχοποίηση των χρεών προς το Δημόσιο για να αναλάβει το κράτος τον έλεγχο των Ναυπηγείων θα προχωρήσει η κυβέρνηση, εάν ο Ν. Ταβουλάρης μπλοκάρει τη διάσωση από την ONEX.

Ακόμη και την κρατικοποίηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, μέσω μετοχοποίησης χρεών προς το Δημόσιο, νομικές διαδικασίες κατά του βασικού μετόχου, Νίκου Ταβουλάρη, αλλά και τρίμηνη (τελευταία) παράταση για τη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Κινήσεις οι οποίες, εκτός της παράτασης της σύμβασης η οποία φθάνει μέχρι τέλη Ιουνίου, αναμένεται να προχωρήσουν στην περίπτωση που ο βασικός μέτοχος των ναυπηγείων Νίκος Ταβουλάρης συνεχίσει την παρελκυστική τακτική του και δεν προχωρήσει στην συμφωνία με την ΟNEX, όπως έχει δεσμευθεί από τον Μάιο του 2019. Επίσης, σημαντική κρίνεται η συνεργασία του Ν. Ταβουλάρη για την αποκάλυψη του μετόχου της AXIS SA.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει δεσμευθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι στο προσεχές διάστημα και πάντως μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει ότι ο βασικός μέτοχος θα προχωρήσει στην μεταβίβασή των μετοχών του.

Αν αυτή η περίπτωση δεν τελεσφορήσει, τότε θα πρέπει να μπει σε εφαρμογή το σχέδιο μετοχοποίησης των χρεών της επιχείρησης προς το Δημόσιο, που θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησης. Η διαδικασία ωστόσο αυτή έχει δύο βασικά σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης και είναι οι 600 εργαζόμενοι των ναυπηγείων και το γεγονός ότι, αν τα ναυπηγεία περάσουν υπό κρατικό έλεγχο μετά θα πρέπει, βάσει των κοινοτικών κανόνων, να λειτουργούν αποκλειστικά για προμήθειες του υπουργείου Άμυνας και δεν θα μπορούν να αναλαμβάνουν παραγγελίες τρίτων.

Επιστολή Ταβουλάρη

Από την πλευρά του, ο βασικός μέτοχος και πρόεδρος των ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκος Ταβουλάρης, έχει πρόσφατα στείλει επιστολή στα υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Άμυνας, ουσιαστικά ως απάντηση στην επιστολή των δύο μελών του διοικητικού συμβουλίου που έχει δημοσιεύσει το BD σε προηγούμενο άρθρο, δηλώνοντας ότι είναι έτοιμος –υπό προϋποθέσεις- να αποκαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από την εταιρεία AXIS, που εμφανίζεται ως μέτοχος των Ναυπηγείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος στην τελευταία γενική συνέλευση που προπηλακίστηκε από τους εργαζομένους ισχυρίστηκε πως δεν γνώριζε ποιος είναι ο μέτοχος της AXIS, υποστηρίζοντας ότι αυτό δημιουργούσε εμπόδια στην μεταβίβαση της επιχείρησης στην Onex.

Το σχέδιο διάσωσης

Η μεταβίβαση των μετοχών στην ONEX ELEFSIS SHIPYARDS περιλαμβάνει μετά από διαπραγμάτευση με τους πιστωτές την εκπόνηση σχεδίου εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, το οποίο θα προβλέπει διακανονισμό οφειλών και μακροχρόνιες ρυθμίσεις. Στη συνέχεια αυτό το σχέδιο θα πρέπει να εγκριθεί από το πρωτοδικείο, αφού υπάρξει σύμφωνη γνώμη των πιστωτών.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας φθάνουν τα περίπου 230 εκατ. ευρώ, με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank, στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ. Συνολικά μαζί με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.

Πηγή : www.businessdaily.gr



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *